Monday 20 January 2014

Pedihnya Cinta: 3


Rose garden di perkarangan taman kediaman Engku Najehah.

Sedang dia duduk berbual-bual dengan Engku Nenda di wakaf, suaminya muncul
dengan senyuman yang berjela-jela. Tangan kanan dan pipi Engku Nenda dikucup seperti selalu. Seketika kemudiannya, pandangan pemuda itu beralih pula ke arahnya sambil tersenyum lebar. Lengan Nur Aisya ditarik lembut, lalu tubuh itu dirangkul kemas. Dahinya dikucup perlahan dengan penuh makna.
I love you, Sayang,” Kata-kata keramat itu cukup membuatkan hati Nur Aisya berbunga-bunga. Sungguh indah hidup Nur Aisya kini.
“I love you too,” itulah jawapan Nur Aisya dan terasa dialah wanita paling bahagia dan bertuah di muka bumi ini pada saat itu. 


Nasi lemak sotong antara menu kegemaran bapa mernua Nur Aisya.
Bagaimana pula dengan Tengku Faiq? 

“Kamu tunggu apa lagi? Cuba sesekali tuh ubah selera sikit. Taklah roti dan telur hari-hari. Jemu juga. Lama-lama muka pun boleh jadi macam telur,” gurau Dato’ Farid kepada anak lelakinya itu. Tengku Faiq yang sedang mengambil roti, terhenti.
Aik! Papa ni, main perli-perli nampak. Mana aci macam ni, aku sorang jerk yang kena, kata Tengku Faiq sambil membuang pandang ke arah Mamanya.
Datin Farida yang sedang menyuap nasi lemak sotong ke mulut turut sama tertawa. Kelakar bila melihat anaknya terpinga-pinga untuk mengambil roti.


Ikuti kisah selanjutnya, 

No comments:

Post a Comment