Wednesday 8 January 2014

Pedihnya Cinta: Prolog

“Aku terima nikahnya Nur Aisya Irdina binti Ilham dengan mas kahwinnya sebanyak RM1000 tunai!”


Sejak detik itu, aku sah menjadi isteri orang. Isteri kepada cucu teman rapat arwah nenekku, Tengku Faiq Iskandar. Tiada siapa pun yang tahu apa yang bermain dimindaku ketika itu. Juga tiada siapa pun akan pernah bertanya kepadaku, bahagiakah aku dengan pilihan itu. Fikiranku ketika itu terus melayang-layang dibuai pilu. Perlukah aku menangis hiba? Ataupun tertawa gembira? Lamunanku terhenti tatkala terdengarkan suara seseorang berdehem di hadapanku. Kepala kuangkat  mendongak. Segak bergaya seorang lelaki yang memakai sepersalinan baju melayu putih gading dengan siap bersampin songket sedang terpaku memandangku. Aku terpaku seketika. Segak sungguh, hati nakalku mula berkata-kata. 



Tak kenal, juga tak pernah bercinta..
Bersua, tapi tak pernah berbalas bicara. .







Mereka disatukan atas ikatan janji antara kedua-dua Nenda..

Semoga berkekalan sehingga ke syurga hendakNya..




Ikuti kisah selanjutnya, 



No comments:

Post a Comment